Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.4 tce turbo


Mateusz 85
Zarejestrowani

op Cześć
Mam (chyba) problem. Scenic III 1.4 TCE 130KM w październiku wymieniłem turbosprężarke na nową. Od tego czasu przejechałem okolo 6 tysięcy kilometrów. Do tej pory wszystko było dobrze, żadne dźwięki się nie wydobywały. Wczoraj wyjeżdżając z pracy usłyszałem świsty przy przyspieszaniu i głośniejszy świst (dmuchnięcie) przy puszczaniu pedału gazu. Po przejechaniu pewnego odcinka po mieście te dźwięki całkowicie znikają. Dziś sytuacja się powtórzyła. Jednak rano jak wyjeżdżam z garażu to takie dźwięki w ogóle nie występują. I tu są 2 pytania. Czy zaczyna się dziać coś złego? Czy może wpływ na to ma to, że auto stoi przed zakładem pracy na parkingu piaskowym, a teraz jest bardzo sucho i się bardzo kurzy i coś tam się w środku zanieczyszcza podczas długotrwałego parkowania w kurzu? Czy jest w ogóle taka możliwość?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(25-03-2020, 18:08)Mateusz 85 napisał(a): Scenic III 1.4 TCE 130KM w październiku wymieniłem turbosprężarke na nową
ile to auta moa przejechane ,że turbinę wymieniałeś?
(25-03-2020, 18:08)Mateusz 85 napisał(a): Wczoraj wyjeżdżając z pracy usłyszałem świsty przy przyspieszaniu i głośniejszy świst (dmuchnięcie) przy puszczaniu pedału gazu. Po przejechaniu pewnego odcinka po mieście te dźwięki całkowicie znikają. Dziś sytuacja się powtórzyła.
sprawdź rury dolotowe czy któraś nie pękła

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Mateusz 85
Zarejestrowani

op Miało na liczniku 185 tys. Ale puszczało olej i śmierdziało w kabinie, poza tym gwizdała, także musiałem wymienić.

Rura dolotowa (ta, która widać od góry) też była wymieniona wtedy na nową.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-03-2020, 18:19 przez Mateusz 85.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
świsty przy przyspieszaniu za zwyczaj świadczą o jakiejś nieszczelności

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Mateusz 85
Zarejestrowani

op No tak. Tylko czemu po kilku kilometrach świsty znikają?

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

To norma przy zimnym oleju, potem olej jest rozgrzany i cichnie turbo. W garażu pewnie masz trochę cieplej

Odpowiedz
Mateusz 85
Zarejestrowani

op Właśnie do tej pory tak nie robił, nieważne w jakiej stał temperaturze. Nie było żadnych świstów nigdy, odkąd wymieniłem na nowa. A przed wymianą świszczał cały czas przy przyspieszaniu.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(25-03-2020, 18:41)Neonixos666 napisał(a): To norma przy zimnym oleju, potem olej jest rozgrzany i cichnie turbo. W garażu pewnie masz trochę cieplej
to ,ze na zimno turbo chodzi troszkę głośniej to ok ale nie ma prawa świstać

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Mateusz 85
Zarejestrowani

op A więc tak, byłem u mechanika, który sprawdził i stwierdził, że nie ma żadnych nieszczelności. Dziś jednak znowu po dwóch tygodniach, gdy zrobiło się ciepło i słonecznie (nie wiem czy ma to jakikolwiek związek) znów gwizdał (ale to był gwizd, nie świst turbo) przy przyspieszaniu, ale tylko na początku przez kilka minut. No i ten głośny gwizd\spuszczenie powietrza przy puszczaniu pedału gazu. Po wyjeździe z garazu rano nic nie gwiżdże. Mechanik wtedy stwierdził, że może tak skrzynia biegów robić i że nie mam się tym przejmować, tymbardziej że po kilku kilometrach wszystko znika. Ja jednak nie jestem przekonany, że wszystko jest ok skoro wcześniej nic nie było a teraz się pojawia.

Odpowiedz
krosser
Zarejestrowani

skrzynia generalnie jak "wyje" to na wyższych biegach i jak dodajesz gazu a nie ujmujesz . Szukałbym w kierunku nieszczelności dolotu ewentualnie turbina

Cheers  
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości