Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1,4 TCE same problemy. Panowie pomocy!


lucas13
Zarejestrowani

op Witam.


Jestem nowy na forum, to mój drugi post, pierwszy w powitalni. W grudniu 2016r kupiłem Renault Scenic III 1,4 TCE 130KM, w dniu zakupu przebieg 88tyś km, sprawdzony w ASO. W styczniu założyłem gaz STAG za 3200zł i od tego czasu nie mam czym jeździć. W między czasie przez źle zamontowaną instalację gazową ubywało mi płynu z układu chłodzenia. Gazownik poprawiał to wszystko już ze cztery razy. Kiedyś na dłuższej trasie płynu ubyło tyle, że silnik się przegrzał i wydmuchało uszczelkę pod głowicą. Od tego czasu płyn chłodniczy dostawał się do silnika i spalał, kłęby siwego śmierdzącego dymu z wydechu. Wymieniłem komplet uszczelek, w tym rzecz jasna tą pod głowicą, było planowanie głowicy, sprawdziłem jej szczelność, nałożyli mi jakąś powłokę żeby głowica była trwalsza. Inna firma ustawiła mi zawory na szklanki. Nowy olej z filtrem. Założyłem nowy kompletny rozrząd z łańcuchem, wszystko nowe i oryginalne. Remont trwał i trwał i kosztował worek pieniędzy. Po remoncie znowu wizyta u gazownika, który wyregulował gaz i...... nadal nie ma czym jeździć. Po remoncie momentami brak mocy, nie da się prawie ruszyć, pierwszy bieg, pedał gazu w podłodze i samochód stoi niemal w miejscu. Na komputerze nie pokazuje żadnych błędów. Raz był tylko taki komunikat informacyjny, że niby włączone jest ograniczenie prędkości, tak jakby był włączony tempomat...ale nie był na 100% włączony. Dodatkowo coś jeszcze teraz przeraźliwie piszczy w skrzyni biegów, na różnych biegach nieco inne piszczenie zgrzytanie, jak się wciśnie sprzęgło 2-3 sekundy jeszcze piszczy i przestaje. Mechanicy u których robiłem auto - silnik twierdzą, że nic nie ruszali w skrzyni. Dzwoniłem znowu do ASO, samochód ma bogata historie serwisową, ale nie ma nigdzie żadnego wielkiego remontu silnika, ani skrzyni. Jedynie wymieniany był chyba dwa razy olej w skrzyni biegów do przebiegu 88tys km. z jednej strony to może być podejrzane, ale z drugiej nie...

Dlatego Panowie pomóżcie, jestem ze śląska okolice Katowic, Dąbrowy Górniczej, Częstochowy. Piszcie na forum, jak potrzeba na  maila, podam  telefon w razie czego, podjadę, zapłacę, tylko nich ktoś to w końcu naprawi.... Z góry dziękuje za pomoc....
Patrys4891 napisał 07-07-2017, 11:02:
Proszę o dostosowanie tematu do regulaminu forum

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-07-2017, 11:08 przez lucas13.)

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

1. Worek pieniędzy to firma zakładająca gaz powinna zapłacić.

2. Podjedź Do Mira do RobiCar, oni powinni ogarnąć kuwetę.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-07-2017, 11:06 przez Patrys4891.)

Thumbup
Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Patrys4891 za ten post post:
  • funkoval, michaldck
mojzesz92
Moderatorzy

Raz że podjeć to uważam ze powinieneś wezwać rzeczoznawce i poruszyć sytuacje prawnie zanim podejmiesz kroki naprawy Biggrin

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
jar1906ek@op.pl
Zarejestrowani

Po pierwsze z tego co piszesz, przyczyną może być źle założony i wyregulowany gaz. 
Czy ktoś miał podobne problemy? 
Myślę nad założeniem gazu w tym modelu...
Pozdrawiam.

Odpowiedz
lucas13
Zarejestrowani

op Przed całą awarią, chwilę pojeździłem na tym gazie i moc była...  Na komputerze brak błędów... Czy ktoś coś słyszał o tym, że w nowszych silnikach apropo wymiany rozrządu nie wystarczy tylko wyjąć stary i założyć nowy. Podobno ważne są kąty ustawienia poszczególnych elementów, jeśli są złe, może mieć to wpływ na moc auta...

Odpowiedz
czopochrup
Zarejestrowani

nie tylko w nowych, w kazdym tak jest musisz dobrze ustawic rozrzad. Na benzynie tez nie ma mocy?

Odpowiedz
lucas13
Zarejestrowani

op Zdarza się, że i na benzynie nie ma mocy. A to piszczenie i zgrzytanie w skrzyni biegów, na poszczególnych biegach, raczej oznacza jedno - rozsypującą się skrzynie. Czy to może mieć wpływ na spadek mocy, podczas poszczególnych przełożeń. Nie wiem....kombinuje, domyślam się......

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-07-2017, 08:18 przez lucas13.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(07-07-2017, 10:54)lucas13 napisał(a): W grudniu 2016r kupiłem Renault Scenic III 1,4 TCE 130KM, w dniu zakupu przebieg 88tyś km, sprawdzony w ASO.
(08-07-2017, 08:18)lucas13 napisał(a): A to piszczenie i zgrzytanie w skrzyni biegów, na poszczególnych biegach, raczej oznacza jedno - rozsypującą się skrzynie.
nie wierzę,ze po takim przebiegu skrzynia to śmietnik
jesteś pewien przebiegu?
skąd jest to auto ,że ma taki mały przebieg?

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
lucas13
Zarejestrowani

op Dzwoniłem do dwóch różnych ASO w Polsce w obu potwierdzili przebieg... Auto z Niemiec ma książkę serwisową i faktury z przeglądów z wpisanymi kilometrami.... No i tyle..

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-07-2017, 12:20 przez lucas13.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi lucas13 za ten post post:
  •
czopochrup
Zarejestrowani

no to do przejzenia rozrzad czy dobrze ustawiony, pomiar kompresji ? lub turbina padla przy okazji. W Clipie (nawet w torq po doinstalowaniu dodatku renault) idzie sprawdzic ilosc wypadnietych zaplonow, moment jaki generuje silnik (wiem ze to malo miarodajne ale od czegos trza zaczac).

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości