Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II Dłużej kręci jak na dworze powyżej 10 stopni.


Jarosław Łukomski
Zarejestrowani

op Jak robi się ciepło ok 15 stopni na dworze scenic dłużej kręci żeby odpalić. Jak zimno odpala po 3 sekundach jak ciepło to po 10 sekundach. Czujnik wału i wałka rozrządu wymienione. Kzf nie słychać przestawiacz widać że pracuje poprawnie zmienia parametry w pyclip. LPG też było zakręcane.
Silnik pracuje równo ma moc jak na 1,6 obroty nie falują nie ma wypadania zapłonu. Czujnik temperatury pokazuje prawidłową temperaturę.
Auto to Scenic 2 1,6 16 benzyna+LPG przebieg ok 234 tyś.
Nie wiem czy zawór par paliwa ma wpływ bo teraz nie słyszę jak otwieram wlew paliwa(tą zaślepkę gdzie się tankuję) syczenia.
Czy ktoś jeszcze ma pomysł gdzie szukać przyczyny gdzie temperatura otoczenia ma wpływ.

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(01-04-2024, 20:53)Jarosław Łukomski napisał(a): Czujnik temperatury pokazuje prawidłową temperaturę.
A komputer silnika jaką temperaturę widzi?

Odpowiedz
wędkarz
Zarejestrowani

Online
Mam podobny klimat w i30. Obstawiam czujnik temperatury cieczy i go wymienię niebawem

Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km  Naughty
Odpowiedz
Jarosław Łukomski
Zarejestrowani

op Czujnik temperatury w pyclip pokazuje prawidłową temperaturę zaczyna od prawie temperatury otoczenia i rośnie do ok 88 stopni Celsjusza. Więc raczej to nie on jest winny.

Odpowiedz
wędkarz
Zarejestrowani

Online
(02-04-2024, 08:54)Jarosław Łukomski napisał(a): Czujnik temperatury w pyclip pokazuje prawidłową temperaturę zaczyna od prawie temperatury otoczenia i rośnie do ok 88 stopni Celsjusza. Więc raczej to nie on jest winny.


A sprawdź temperaturę powietrza na dolocie. Drugi w kolejce podejrzany u mnie

Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km  Naughty
Odpowiedz
Jarosław Łukomski
Zarejestrowani

op Niestety też pokazuje dobrze. A może być tak że zawór par paliwa niby w pyclip działa poprawnie to się nie zamyka i pcha opary do kolektora ? Jak jest zimno to mniej paruje i problem nie występuje a w ciepłe więcej oparów i problem.

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Przecież możesz rurkę ze zbiornika na jakiś czas odłączyć i sprawdzić.

Odpowiedz
Jarosław Łukomski
Zarejestrowani

op Właśnie tak zamierzam zrobić ale zdjąć z zaworu par paliwa i zaślepić. Ale może macie inne pomysły może coś w elektronice ?

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(02-04-2024, 21:41)Jarosław Łukomski napisał(a): ale zdjąć z zaworu par paliwa i zaślepić
Nic nie zaślepiaj, chyba że wlot do kolektora ssącego. Rurkę do zbiornika zostaw otwartą do atmosfery.

Odpowiedz
Jarosław Łukomski
Zarejestrowani

op Dlatego jak odepnę od zaworu par paliwa to będę miał nieszczelność w dolocie więc raczej powinno się zaślepić. Jest bardzo fajny film na YT jak diagnozuje zawór w renault.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości