SCENIC II PH I Słabe przyspieszenie, brak mocy
op
Witam. Zdecydowałem się napisać na tym forum bo mam nadzieję, że ktoś z was może choć trochę mi pomóc. Otóż ostatnio zauważyłem dość znaczny spadek mocy. robiło się to stopniowo Renia nie reaguje na pedał gazu. tworzy się tzw. dziura. później już jest szarpnięcie ale czuć jakby samochód ważył z 3 tony. silnik wyje a autko ledwo idzie i kopci przy pedale w podłodze.Ledwo co na autostradzie rozpędził się do 160km/h Samochód mam z 4 lata, na początku śmigał jak rakieta. miałem już zregenerowaną turbinę. Pół roku wcześniej tez był taki zamulony, wymieniłem przepływkę(mimo braku błędu na clipie) i znowu dostał skrzydeł ale nie aż takich, ale teraz to samo. Przepływka wymieniona -żadnej reakcji. Na clipie nie wykazuje żadnych błędów, ale nie da się tym jeździć. Co mogę zrobić samemu jako laik, żeby nie pchać się w koszta u mechaników którzy nie wiedza o co chodzi i powymieniają mi wszystko co można. Z góry dzięki za jakieś sugestie
Brak mocy i duża ilość ciemnych spalin to mogą być wtryskiwacze.
EGR - do przeczyszczenia / wymiany / zaślepienia. Miałem to samo i dopiero co usunąłem "usterkę"
Wtryskiwacze można podejrzeć CLIPEM, nie pokaże błędu ale pokaże ich wydajność na każdym cylindrze z osobna. Wszystkie wartości powyżej jednego sugerują usterkę wtryskiwacza (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-01-2015, 18:35 przez shymek.)
op
EGR.... ok dzięki, ale czy na clipie by coś nie wyszło że z zaworem jest coś nie tak? "Uszkodzenie układu wtrysku" powinno tez się pojawić na tablicy rozdzielczej komputera pokładowego, jeżeli z wtryskiwaczem byłoby coś źle.....Tak mi się przynajmniej wydaje. EGR wymontuje sam bez demontażu podszybia czy czeka mnie jednak warsztat? Może ktoś wie jakie powinny być parametry wyjściowe na clipie dla tego silnika, bo może mechanik tego nie wie tylko sprawdza czy mu jakiś błąd nie wyskoczyl
Aha przypomniałem sobie że, wali mi olejem z odmy, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie dla sprawy (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-01-2015, 21:36 przez robii.)
Jeżeli przepływka powoduje złą mieszankę na niekorzyść powietrza i będzie nadrabiać ropą to będzie dymił.
EGR idzie wyjąć bez demontażu podszybia ale do tego trzeba być fachowcem od yogi. Należy zdjąć. Kilka śrubek i po sprawie. Wtryski mogą lać ale to rzadkość. Należy sprawdzić jakie mają korekcje. Wartości powyżej -2,5 / +2,5 są ok. Powyżej to wróżba kosztów niebawem. Brak mocy powinien być przy -4/+4 Może Ci się tez turbo kończyć Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Olej z odmy to pierścienie puszczają, a to oznacza że silnik się kończy...
albo tez turbina puszcza olej na wirniku - albo ktoś słabo to zregenerował albo na słabych częściach... (25-01-2015, 11:06)shymek napisał(a): Olej z odmy to pierścienie puszczają, a to oznacza że silnik się kończy...Dokladnie silnik sie konczy;)) Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
op
Na innym forum przeczytałem, że olej w odmie oznacza tez że zapchał się wężyk odmy.Cały przewód odmy zamierzam wymienić na nowy Na razie nie mam czasu pogrzebać, ale to sprawdzę w wolnej chwili i napiszę co i jak. Mam nadzieję że jeszcze silnik bedzie ok . najechał niecałe 200 000 km
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości