Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Grand Scenic II ph III z salonu (używany - Renault renew)


qba2323
Zarejestrowani

op Witam,
Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z kupowaniem używanego samochodu z salonu Renault (Renault renew)? Na używane samochody wystawiają tam certyfikat. Nie jest to kompendium wiedzy, sporo tam rzeczy oczywistych, ale i tak można coś się dowiedzieć. Wypatrzyłem sobie Grand Scenic II ph III 2014 rok, 1.6 dci. Ze wstępnych informacji (certyfikat nie został jeszcze w całości sporządzony) wynika, iż grubość powłoki lakierniczej na prawym błotniku to 370-1840. Podobno na gwarancji był wymieniany próg. Czy taki pomiar rzeczywiście może oznaczać taką naprawę? No i czy jest to spory problem? Prawe tylne drzwi niewiele lepiej (330-1120). Na stronie historiapojazdu.gov.pl w zakładkach carfax i carvertical brak uszkodzeń. Oczywiście więcej dowiem się w przyszłym tygodniu jak pojadę obejrzeć samochód, ale już teraz chciałbym dowiedzieć się na co zwrócić uwagę, o co pytać, gdzie dokładnie sprawdzić miernikiem? Podrzucam link do przykładowego certyfikatu  (uzywane.renault.pl/certificate/7b880106-6e65-4e84-875d-8fd12d1191a9). Poza informacjami tam zawartymi na pewno trzeba będzie podpiąć CLIP + wizyta na stacji diagnostycznej (hamulce, amortyzatory).
Pozdrawiam

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
rozumiem,że auto jest z Renault Selection czyli od ASO Renault
ja kupiłem dla znajomych w ten sposób 2 szt SC3
auta były sprzedawane na FV i była roczna gwarancja dealerska...tzn wszelkie roszczenia zgłaszasz tylko do tego salonu gdzie kupiłes
Salon dawał pelną historie serwisową oraz wszelkie naprawy blacharskie które były wykonywane w ASO
(01-05-2024, 20:36)qba2323 napisał(a): iż grubość powłoki lakierniczej na prawym błotniku to 370-1840.
własciwa powłoka lakiernicza dla auta fabrycznego to od 100-250... w zaleznosci od elementu
do 400 jest drugi lakier powyżej szpachla
(01-05-2024, 20:36)qba2323 napisał(a): Podobno na gwarancji był wymieniany próg
jesli było na gwarancji to powinna byc informacja z jakiego powodu
(01-05-2024, 20:36)qba2323 napisał(a): Czy taki pomiar rzeczywiście może oznaczać taką naprawę?
i tak i nie
(01-05-2024, 20:36)qba2323 napisał(a): Prawe tylne drzwi niewiele lepiej (330-1120)
drzwi nic nie mają do wymiany progu
ja podejrzewam jakąś szkodę
(01-05-2024, 20:36)qba2323 napisał(a): No i czy jest to spory problem?
zalezy dla kogo
(01-05-2024, 20:36)qba2323 napisał(a): Poza informacjami tam zawartymi na pewno trzeba będzie podpiąć CLIP
nikt ci w ASO nie pozwoli tego zrobić
(01-05-2024, 20:36)qba2323 napisał(a): wizyta na stacji diagnostycznej (hamulce, amortyzatory)
taka wizyta nic Ci nie da

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Kupujesz auto z serwisu i chcesz jechać na zwykłą stacje, ciekawe podejście. Miernikiem sprawdzamy wszystko co się da. Lepiej dwa pomiary więcej niż jeden mniej. Jeśli jest coś okazyjnego w tym aucie np pewny znikomy przebieg to bym się skusił akceptując wsteczne uszkodzenia.

Osobiście nauczyłem się szukać dlużej i mieć auto bezwypadkowe- im mnie szkód tym lepiej bo później nie trzeba się tłumaczyć przy sprzedaży.

Ps. Jeśli dają gwarancję to pewnie na rok, a co jak po 2 latach zacznie korodować naprawiany próg?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-05-2024, 20:56 przez maciej1486.)

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
qba2323
Zarejestrowani

op
(01-05-2024, 20:54)maciej1486 napisał(a): Kupujesz auto z serwisu i chcesz jechać na zwykłą stacje, ciekawe podejście.
A czy w ASO sprawdzą mi zużycie amortyzatorów? W raporcie jest tylko informacja o braku wycieków. Odnośnie hamulców, to chyba warto sprawdzić czy pracują prawidłowo (siła hamowania, ew.. opory).
(01-05-2024, 20:52)pio555 napisał(a): Poza informacjami tam zawartymi na pewno trzeba będzie podpiąć CLIP
nikt ci w ASO nie pozwoli tego zrobić
ja sprawdzać nie będę, wizytę w ASO umówiłem

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(01-05-2024, 21:12)qba2323 napisał(a): ja sprawdzać nie będę, wizytę w ASO umówiłem
zaraz zaraz
kupujesz auto a Renault Selection i umawiasz wizyte w ASO?
daj link do tego auta

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
qba2323
Zarejestrowani

op https://uzywane.renault.pl/wyszukiwarkas...2014/92261
auto ma ponad 10 lat - żadnej gwarancji nie dostanę
ale sprawdzenie CLIPem bez dodatkowych opłat

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-05-2024, 21:35 przez qba2323.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(01-05-2024, 21:35)qba2323 napisał(a): auto ma ponad 10 lat - żadnej gwarancji nie dostanę
ile auto ma lat nie ma znaczenia
jesli nie dostaniesz gwarancji (nawet w opisie ofert jest info o 12 mies) a powinieneś to masz rękojmie

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-05-2024, 21:42 przez pio555.)

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Warmiak
Zarejestrowani

W lutym kupiłem 9 letni samochód w olsztyńskim salonie Renault, dostałem roczną gwarancję na silnik i skrzynię biegów. Jest tam masa punktów wyłączających tę gwarancję. Właściwie to jest nazwane ubezpieczenie "Defend car protect". Wkleję początek tej polisy.

Ubezpieczenie DEFEND Car Protect
Karta informacyjna produktu
Ubezpieczyciel: Fortegra Europe Insurance Company Ltd Produkt: DEFEND Car Protect
Office 13, SOHO Office The Strand, Fawwara Building, Triq l-Imsida, Gzira, GZR 1401, Malta
Informacje zawarte w tym dokumencie mają jedynie pomóc w zrozumieniu zasady działania niniejszego ubezpieczenia.
Pełne informacje znajdują się w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia oraz w opisie właściwego wariantu / programu
przedłużonych gwarancji, jak również na Polisie.
Co to jest za ubezpieczenie?
Przedłużona gwarancja to ubezpieczenie kosztów napraw powstałych w wyniku mechanicznej lub elektrycznej awarii
pojazdu silnikowego.

Co ubezpieczamy?
Szkody powstałe w wyniku nagłej i
nieprzewidywalnej, mechanicznej lub
elektrycznej awarii ubezpieczonego pojazdu
spowodowanej uszkodzeniem komponentu
wskazanego we właściwym zakresie dla
danego wariantu ochrony, która skutkuje
gwałtownym zakłóceniem prawidłowego
funkcjonowania pojazdu i wymaga naprawy
lub wymiany komponentu celem przywrócenia
jego prawidłowego działania.
Pojazdy silnikowe, o dopuszczalnej masie
całkowitej nieprzekraczającej 3500 kg.
Nielimitowaną liczbę szkód aż do osiągnięcia
łącznego limitu odszkodowania.
Dostępne programy przedłużonych gwarancji:
PLUS
W sytuacji gdy istnieje możliwość wyboru więcej
niż jednego programu ubezpieczeniowego należy
pamiętać, iż poszczególne programy różnią się
między sobą zakresem komponentów objętych
ochroną ubezpieczeniową.

Co nie jest ubezpieczone?
Typowe zużycie eksploatacyjne komponentów.
Szkody powstałe w wyniku wypadków
drogowych.
Szkody powstałe podczas transportu
ubezpieczonego pojazdu.
Szkody wynikające z przegrzania lub
zamarznięcia, jak również użycia
niewłaściwego paliwa lub innych płynów
Stopniowa utrata mocy wynikająca z wieku lub
przebiegu ubezpieczonego pojazdu.
Szkody powstałe w wyniku wykorzystania pojazdu
do jednego z poniższych celów:
krótkoterminowy wynajem pojazdów,
taksówka lub inny odpłatny transport osób,
wystawy i promocje,
szkolenia kierowców.
Czy są ograniczenia w zakresie
ochrony?
Szkody nie będą uznawane, jeśli:
Pojazd nie był regularnie serwisowany.
Ubezpieczony podał przy zgłoszeniu szkody
nieprawdziwe lub niekompletne informacje.

Punkt 4: WYŁĄCZENIA
Niniejsze ubezpieczenie nie obejmuje:
1.jakichkolwiek kosztów związanych z naprawą pojazdu, poniesionych bez zgody lub przed ich akceptacją przez Administratora;
a.awarii, które są następstwem usterek z okresu poprzedzającego rozpoczęcie okresu ubezpieczenia (w tym okresu objętego gwarancją
producenta) bez względu na moment jej wystąpienia;
b.awarii, które w ocenie autoryzowanego serwisu, wystąpiły na skutek zaniedbania wymogów serwisowych lub nienależytego użytkowania
ubezpieczonego pojazdu, jak również jego modyfikacji niezgodnych ze specyfikacją producenta;
c.awarii spowodowanych niewłaściwą lub niepełną naprawą lub modyfikacją ubezpieczonego pojazdu wykonaną przez niewykwalifikowany
warsztat naprawczy po zawarciu umowy ubezpieczenia;
d.awarii wywołanych przez uszkodzenia komponentów (części) wycofanych z rynku przez producenta, w szczególności, gdy zostały one
wycofane ze względu na wady produkcyjne lub montażowe;
e.dodatkowego wyposażenia i akcesoriów lub innych elementów nie dostarczonych przez producenta, w tym awarii powstałych w wyniku
wadliwego ich działania;
f.awarii spowodowanych użyciem niewłaściwego paliwa, w tym kosztów czyszczenia zbiornika paliwa oraz przewodów paliwowych i
wymiany filtrów i pomp;
g.awarii spowodowanych umyślnym działaniem Twoim lub innych użytkowników pojazdu upoważnionych przez Ciebie lub jakichkolwiek
osób trzecich działających w porozumieniu z nimi;
h.jakichkolwiek awarii w sytuacji, gdy miało miejsce naruszenie licznika przebiegu kilometrów, w tym jego odłączenie lub modyfikacja;
i.jakichkolwiek defektów komponentów nie objętych ubezpieczeniem, które nastąpiły w wyniku awarii komponentów objętych
ubezpieczeniem oraz uszkodzeń komponentów objętych ubezpieczeniem wywołanych defektem komponentów nie objętych
ubezpieczeniem;
j.strat i kosztów związanych z jakąkolwiek awarią, które nie zostały objęte ubezpieczeniem zgodnie z treścią niniejszych Ogólnych
Warunków Ubezpieczenia (OWU) lub odpowiedniego Programu przedłużonych gwarancji, w tym również takich, jak: utrata możliwości
korzystania z pojazdu, kary za opóźnienia, przestoje, strat pośrednich powstałych na skutek braku możliwości użytkowania pojazdu lub
strat związanych z niedotrzymaniem okresowej wymiany, konserwacją lub naprawą części wynikającą z użytkowania pojazdu, w
szczególności następujących elementów (bez ograniczeń) takich, jak: filtr powietrza; pasek alternatora; akumulator; zaciski maski;
zawiasy; mechanizmy zamykania bagażnika oraz wlewu paliwa;
k.awarii, które są objęte innym ubezpieczeniem lub gwarancją (w tym gwarancją producenta);
m.awarii będących następstwem zużycia eksploatacyjnego pojazdu, w tym wynikających z utraty lub braku substancji smarujących im.
chłodzących;
jakichkolwiek kosztów związanych z elementami ciernymi układu hamulcowego (w tym klocki i szczęki hamulcowe); tarcza sprzęgła wraz zn.
okładziną cierną; świece (zapłonowe oraz żarowe); wszystkie przewody; zaciski elektryczne; gniazdka i bezpieczniki; zaciski przewodów;
węże i złączki; głowica rozdzielacza (zapłonu); palec rozdzielacza; instalacja (montaż) następujących elementów: silnik, zawieszenie,
skrzynia biegów; obudowy, osie i układy przeniesienia napędu; układ wydechowy; filtry paliwa; linka hamulca ręcznego; przewody
wysokiego napięcia; żarówki wraz z systemem aktywnego oświetlenia; filtry oleju oraz uszczelki; układ wspomagania kierownicy i węże
(przewody) paliwowe; filtr przeciwpyłowy; amortyzatory i regulatory; korek spustowy; przewody zasilania szyberdachu; opony i
wycieraczki, jak również wszelkich kosztów związanych z usuwaniem przyczyn wycieków (ubytków) oleju; paliwa; powietrza; wody - jeśli
nie zostały dodatkowo włączone do listy komponentów objętych ubezpieczeniem;
kosztów związanych z naprawami następujących elementów: antena radiowa, karoseria, elementy gumowe (uszczelki) szyb oraz drzwi,o.
okablowanie oraz przewody i wiązki elektryczne, wszelkie mocowania, nakrętki, śruby, sworznie, zaciski oraz sprężyny (z wyłączeniem
elementów zawieszenia), szyby i elementy szklane, zewnętrzne lub wewnętrzne modyfikacje wizualne, powłoka lakierowa, rama
pomocnicza i poprzecznica, żarówki i koła;
sprzętu elektronicznego zamontowanego w pojeździe: w szczególności radia z odtwarzaczem kaset lub płyt, odtwarzacza/nagrywarkip.
video, monitora LCD, panelu sterowania, gniazd przyłączeniowych, gniazda 12V, odtwarzacza CD/DVD wraz z pilotem oraz słuchawkami,
zmieniarki płyt oraz systemu nawigacji wraz z oprogramowaniem;
awarii powstałych pośrednio lub bezpośrednio w wyniku działań wojennych, inwazji, działań wrogów zewnętrznych, wojny domowej,q.
rewolucji, powstania, buntu, zamieszek, sabotażu, puczu, strajków czy też konfiskaty lub przejęcia pojazdu przez organy lub służby
państwowe oraz aktów wandalizmu;
awarii bezpośrednio lub pośrednio spowodowanych przez:r.
promieniowanie radioaktywne lub skażenie paliwem atomowym oraz odpadami radioaktywnymi pochodzącymi z jego spalania;i.
radioaktywne substancje wybuchowe oraz materiały pochodne.ii.
Dodatkowo ubezpieczenie nie obejmuje awarii:2.
powstałych w wyniku wypadków drogowych oraz podczas holowania ubezpieczonego pojazdu;a.
powstałych podczas transportu ubezpieczonego pojazdu oraz innych okoliczności, kiedy ubezpieczony pojazd nie był w Twoim posiadaniu;b.
które były widoczne w momencie przekazywania Tobie ubezpieczonego pojazdu;c.
wynikających z przegrzania lub zamarznięcia, jak również użycia niewłaściwego paliwa lub innych płynów;d.
takich, jak korozja i stopniowa utrata mocy wynikająca z wieku przebiegu pojazdu, włączając w to:e.
stopniowy spadek kompresji silnika wymagający naprawy zaworów lub pierścieni tłokowych;i.
stopniowy wzrost zużycia oleju w toku bieżącej eksploatacji;ii.
spowodowanych przeciążeniem ubezpieczonego pojazdu ponad dopuszczalną masę całkowitą określoną przez producenta;f.
powstałych w wyniku wykorzystania pojazdu do jednego z poniższych celów:g.
krótkoterminowy wynajem pojazdów (wypożyczalnia);i.
taksówka lub inny odpłatny transport osób;ii.
wystawy i promocje;iii.
nauka jazdy lub szkolenia kierowców;iv.
pojazdy uprzywilejowane (policja, karetka lub inny pojazd ratunkowy).v.
powstałych w wyniku wykorzystywania ubezpieczonego pojazdu do prób bicia rekordów prędkości, wyścigów samochodowych lubh.
podczas szkolenia w tym zakresie. Za wyścig rozumiany jest każdy rodzaj rywalizacji z wykorzystaniem pomiaru czasu, jak również
przygotowania to tego rodzaju rywalizacji.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-05-2024, 07:28 przez Warmiak.)

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Bo to nie jest gwarancją, tylko ubezpieczeniem. Nikt nie udzieli gwarancji na używany samochód, po upływie gwarancji producenta.

Wysłane z Xiaomi 13

Odpowiedz
qba2323
Zarejestrowani

op Ogłoszenie nie ma charakteru oferty handlowej. Jest w nim mowa o gwarancji, czy raczej ubezpieczeniu od napraw, ale faktycznie w przypadku samochodów powyżej 5 lat to zakres jest ograniczony. A samochodów powyżej 10 lat nie obejmuje wcale. Ale i tak wg. mnie najważniejsze to sprawdzenie tego błotnika i drzwi. Sama wymiana progu już jest podejrzana, bo Renault mają raczej dobre zabezpieczenie antykorozyjne.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości